nya tag

jag får nycklarna på fredag och jag håller tummarna för att min far kan ta ledigt och hjälpa mig flytta då. måste hinna införskaffa en ny kattlåda och lite sådant tills dess, samt packa klart alla småsaker som ligger utspridda över mitt rum. men det löser sig!

igår startade jag dagen med en timmes underbar promenad, för att sedan kika på tvbänk och ta en kopp te med magdalena. mycket trevligt måste jag säga, så nu har jag en bra tvbänk som ska in i min lägenhet också. hittade lite vinglas på second hand, tittade på bang bang you're dead och avslutade kvällen med en och en halv timmes promenad och lite snöbollskrig i kylan.
det får bli något liknande idag. har precis funnit mig lite frukost och ska snart bylta på mig i mängder för en timmes promenad. ikväll får det bli en löprunda om inte temperaturen sjunker allt för mycket.

det är dags att börja träna nu. på måndag är det nya tag på allt som gäller.
jag ska ha en kostplan klar tills dess, en kostplan som inte gör att jag får panik om jag blir sugen på pizza eller godis någon gång. jag ska skaffa mig gymkort och lägga upp ett bra träningsschema. samma sak här, schemat måste tillåta mig att hoppa över en löprunda och köra ett pass styrketräning istället om jag känner mer för det just den dagen. jag vill inte springa in i väggen igen och tappa lusten för löpningen. så det får bli lite luddigt i några månader, tills jag har kommit in i det ordentligt. senast i juni så måste jag påbörja ett strikt program om jag ska ta mig runt halvmaran på den tid jag vill, utan att falla ihop på mållinjen.

men det är inte förrän på måndag allt drar igång på riktigt. halsen kärvar fortfarande lite och därför blir det mest promenader och kopiösa mängder te den här veckan. plus att jag har lovat öl imorgon och bokat upp en okgfest på lördag sedan en månad tillbaka, och jag vill inte avboka något av det.

Kommentarer
Postat av: Amanda

hoppas det blir bra i nya lägenheten!

2010-01-28 @ 12:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0