helgvilan är över

helgen har varit fin. lat men fin.
ingen träning alls. utan slöhäng på soffan med house, filmer och onyttigheter. god middag med trevliga människor och en massa skratt. igår var det bio och det avslutade helgen perfekt, även att det för normala arbetande människor egentligen var måndag. för mig är alla dagar likadana och jag måste ständigt kolla i min kalender för att påminna mig om vilken dag det egentligen är.

nu är dock latheten över. onyttigheterna också.
femtio minuters armpass igår som tidigare nämnt, idag blev det ett femtio minuters långt benpass. imorgon är det dags för konditionsträning igen.
jag varierar och sköter min träning bra i dagsläget. konditionspassen varierar från en lugn joggingtur utomhus på fyra kilometer till ett stenhårt pass på löpbandet i en timme. det blir en del fartlekar när jag tar mig ut och springer och jag ska köra lite intervall på löpbandet i dagarna. mellan konditionspassen så lägger jag in styrketräning för att bli uthålligare i min löpning, få en bättre teknik och lära känna min kropp bättre. jag håller mig även till vilan och kör i dagsläget inte två likadana pass två dagar i rad.
det känns i musklerna att träningen är igång igen. jag har nästan alltid lite, lite träningsvärk i någon muskel. jag börjar känna att jag kan ge mer och mer på varje träningspass och jag ser en antydan till resultat även i spegeln. inte alls mycket, men det går åt rätt håll.

nu har jag precis fått i mig en mango-banan-ananas smoothie och ska hoppa in i en dusch samt dra en städning av lägenheten innan jag lagar mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0