ben och mat

med katten i knät och en smoothies i magen så är jag just nu rätt nöjd efter en timmes benpass på gymet.
idag känns kroppen mycket bättre och jag fortsätter att hälla i mig vatten.
igår blev det lite halvt om halvt påhittad mat. Jag blev sjukt sugen på couscous och mango så jag passade på att göra en mumsig blandning:


  • 4dl couscous (skulle bli matlådor också)
  • en stor mango
  • ett syrligt äppel
  • en röd paprika
  • några nävar cashewnötter
paprikan grillade jag i ugnen. 200grader i ca. 25min. tills dess att skalet var lite svart med blåsor på för att det lätt skulle gå att dra av. av med skalet och dela paprikan i bitar.
dela mangon och äpplet i bitar och i med allt när couscousen har stått i vattnet i fem min. cashewnötterna var det bara till att röra ner.
till detta blev det en halv kycklingfilé, en halv avokado och lite tzatzikisås.
mumsmumsmums!


dagens smoothie:
  • 1 stor banan
  • 1 stor mango
  • 150g vaniljyoghurt
  • 2dl ananasjuice
bananen och mangon skar jag i bitar igårkväll, för att frysa ner över natten.
sedan är det bara i med allt i mixern och mixa tills det blir jämt. sedan direkt ner i magen!

Kommentarer
Postat av: Oscar

För övrigt ser en mango ut såhär: http://bit.ly/9J3vmY

2010-02-11 @ 17:24:11
URL: http://antaru.org
Postat av: Amanda

Mumsigt! Att du orkar träna så länge, jag är impad :)

2010-02-11 @ 19:55:00
URL: http://velvetgoldmine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0