Göteborg

regnregnregn. det forsade ner när vi åkte till götet. men väl framme så sprack det upp och bjöd på kanonväder med några stänk här och där. shopping och mat på fredagskvällen.

lördagen bjöd på frukost i lugn och ro på vandrarhemmet, för att sedan ta pendeln in till centrum. lite shopping och latte på mysiga fik i solen. resterande dag spenderade vi i slottsparken.
det spratt i hela kroppen på mig. jag fylldes av glädje över att se så många som skulle springa. jag ville också vara med! nästa år..
26grader i skuggan. en underbar dag, men inte för löparna. det var för varmt och för stark sol. allt för många sprang utan något på huvudet. jag tvingade på fredrik en ny keps. jag tvingade med vatten och försökte peppa allt jag bara kunde, dela med mig av goda råd och vara stöd. jag var nog pirrigast av oss alla. jag ville så gärna med stå i en startgrupp och värma upp tillsammans med SATS. cred till de tre som höll i uppvärmningen hela tiden, i långärmat!
iväg med ett leende på läpparna. vi väntade på mellantiderna. suckade när jag fick den första vid 5km, det gick för snabbt. i glädjen tappade de flesta löparna allt vad uppvärmning och ta det lugnt i början hette.
men det fortsatte i ett bra tempo och in i mål på under två timmar! en kanontid!
många bröt, många fick åka ambulans eller behandlas på plats. vätskebrist och värmeslag. det var göteborgsvarvets varmaste år någonsin, men banrekordet slogs och alla som tog sig över mållinjen var mina hjältar den dagen.
trött och jag fick pressa för att han skulle jogga ner, äta ännu en banan och strecha ut ordentligt.
därefter blev det mat på en av göteborgs finaste restauranger. i mjukiskläder och gympaskor. folk kom in i löparkläder och ingen brydde sig.
orken var slut i oss och vi tog oss tillbaka för sömn på vandrarhemmet. morgondagen skulle ju bjuda på fina grejer!

söndagen bjöd på liseberg. jag förvandlades till fem år och var helt överlycklig! karuseller och åter karuseller. lisebergsbanan, balder, kanonen osv. betades av i snabbt tempo. väldigt mycket folk, kanonväder med 22grader i skuggan och 5-10minuters kö! det kunde inte bli bättre. som längst stod vi 18min i kön till balder.

jag fick i mig mjukglass. första på alla år sedan jag fick reda på att jag var laktos. den var låglaktos och satan i gatan så gott! vad jag saknat!

fler karuseller, mat och en sista. tillbaka till vandrarhemmet för att hämta bilen och bege oss mot småland igen. och därmed så lämnade vi det fina vädret bakom oss och en helt underbar helg! tack!


Kommentarer
Postat av: Jenny

låter ju som en kanon helg

2010-05-25 @ 00:14:54
Postat av: Anonym

Tystnaden som uppstår när man får reda på att man är mjölksocker.

2010-05-25 @ 16:46:55
Postat av: Rebecca

Åh vad det låter härligt!

2010-05-25 @ 19:21:07
URL: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0