Coco avant Chanel

 

kläderna, tiden, kärleken, havet.

jag blir rörd av filmen. dricker te och önskar att jag fick vara coco.

 

istället så sitter jag inomhus hela dagen, har ont i halsen vilket gör att allt jag fått i mig idag är en glass utöver frukosten. tvätten är klar sedan ett par timmar, jag har dammat, damsugit och torkat golven. gjort en hel del på inlämningsuppgifterna men nu får jag inte in mer i huvudet. jag är rastlös till tusen, men orken är borta. jag är sjuk, förkyld. jag vill gnälla och bli nerbäddad under ett varmt täcke till en bra film. jag vill ha tacos och få vara frisk så att jag kan springa i sommarluften.


Kommentarer
Postat av: linnea

åh det är verkligen en underbar film. kan rekommendera boken, coco´s biografi, som filmen är baserad på. fantastisk!

2010-05-31 @ 08:57:46
URL: http://followthewaves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0