drömmar

började min dag med en tidig frukost och sedan nio kilometer i ett behagligt 5,4-tempo. underbart väder! mössan åkte snabbt av, jackan knäpptes upp, dragkedjan i den långärmade tröjan åkte ner. jag svettades genom vantarna. underbar känsla. få sträcka på benen, njuta av solen och känna att kroppen svarar ordentligt. äkta kärlek!
sedan blev det lunch och promenader.

sommarplaner och sommardrömmar.
jag vill ha barmark nu. kunna plocka fram mina inlines, skaffa mig en bra ryggskäck och åka långa sträckor, stanna för en picknick och njuta av värmen, motionen och sällskapet. slippa bylta på mig vantar, halsduk och mössa varje gång jag ska utanför dörren. grilla i kvällssolen, springa barfotar i det gröna, mjuka gräset. ta morgonpromenader när daggen fortfarande ligger kvar i gräset.
jag vill ha en cykelsemester i år. få vakna upp av att det börjar bli för varmt i tältet, ta sig ut och dra in djupa andetag av den friska luften utanför.


jag trivs med mina dagar, jag längtar dock efter våren och värmen.
det finns en balans i mitt liv nu. träningen ligger på en bra nivå, sömnen är regelbunden och på bra tider. maten stämmer oftast helt överens. jag är ofta rastlös, men det kommer jag alltid att vara. jag älskar att vara aktiv och ha många bollar i luften samtidigt har jag hunnit märka under årens lopp. men jag kan koppla av med en kopp te i soffan, framför tvn eller med en bra bok. jag får inte längre panik av att spendera dagar, kvällar och nätter själv. jag har funnit någon slags ro i mig själv.

 

visst. hon sitter fortfarande på min axel och skriker. vissa dagar lyssnar jag kanske mer på henne än på mig själv. men de dagarna är mycket färre nu än tidigare. jag kommer alltid att ha dagar då allt känns extra tungt, men jag försöker lära mig att inte låta det ta över. att känna att jag är starkare och att det är jag som bestämmer över henne.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det är så roligt att du bloggar så mycket nu för tiden, nästan alltid något nytt, fint att läsa!

Jag blir så glad att du mår bättre nu, det förtjänar du att göra! Sen tycker jag att du fått de himla mysigt i din lilla lägenhet också, jag kommer gärna och hälsar på nästa gång jag är i oskarshamn!

2010-03-11 @ 21:40:20
URL: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0