slapphelg

fredagen började med styrketräning och sedan en sväng runt Kilen med Mattias. vi traskade på och pratade strunt, skrattade åt det mesta och blev på gott humör.
kvällen bjöd på många skratt och god mat hemma hos andreas och magdalena. trerätters även denna gång och jag trodde att jag skulle behöva rulla hem efteråt. vi spelade hjärnsläpp och jag lyckades denna gång att behålla mitt te i koppen hela kvällen. det var helt klart en toppenkväll även denna gång i det sällskapet! jag gillar't!

lördagen skulle bestå av en omgång intervallträning för min del i den tidiga morgonen. men jag stannade kvar i sängen en stund extra istället. vi begav oss till kalmar för att agera hjälp, någon form av flytt/rivhjälp. jag fikade, kikade på när fredrik bytte eluttag och gjorde inte alls så mycket nytta. men jag hade en rätt trevlig stund även att jag kände mig som en kommunalarbetare.
sedan hamnade vi på en allt för bekväm soffa, bjöds på kakor och mat. jag kämpade för att hålla ögonen öppna och det blev tidigt i säng den kvällen.

efter att ha sovit tio timmar i sträck så lyckades jag ta mig ur sängen igår. kände att jag inte skulle orka med allt för många knop under dagen och bestämde därför att det skulle bli en eftermiddag med scones och monopol. många skratt, lite sura tillrop (då jag aldrig lyckas vinna i spel), mycket te och scones och som vanligt, ett kanonbra sällskap.


idag försöker jag vara nyttig istället.
avverkade 12km i solskenet tidigare idag. på en tid av 72minuter.
nu ska jag bege mig mot biblioteket för att få lite plugg ur världen. här skäller nämligen en hund till tusen i lägenheten snett under mig och ett billarm står och går till och från utanför fönstret hela tiden. jag lyckas inte koncentrera mig alls just därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0