oskarshamn

dagarna rusar förbi i en nästan obehaglig takt. nu har halva veckan gått och det är snart helg igen.
jag fördriver dagarna med att söka jobb, plugga, gå långa promenader, träna och umgås. jag trivs fint i den här staden. jag trivs med människorna, jag trivs med närheten till naturen och jag trivs väldigt bra i min lilla etta.
förhoppningsvis så dyker det upp ett jobb snart, eller iaf en intervju. jag vill nog stanna här ett tag innan jag beger mig för att läsa till personlig tränare på annan ort. några år med arbete i den här staden.
samla ihop lite pengar, få känna att jag inte behöver plugga om kvällarna. kunna släppa tankarna och bara göra det jag vill på min fritid, istället för att hela tiden känna att jag borde slå upp böckerna.
det är inte det att jag inte gillar att studera. de kurser jag i dagsläget läser är väldigt intressanta och jag har egentligen inget emot att plugga inför uppgifterna och hemtentorna. men jag behöver en paus från skolan. en riktig paus innan jag slår min ner i skolbänken igen.

idag blev det en solskenspromenad på förmiddagen. en timme och en kvart, runt staden, längs hamnen. tankarna vandrade helt fritt och för ett litet tag så hade jag inget bekymmer alls. eftermiddagen bjöd på ett styrkepass på gymet. överkroppen fick arbeta lite och det ger resultat. musklerna börjar träda fram och jag får nog minska vikterna lite snart om jag inte vill bygga för mycket.
styrketräningen är inte alls optimal för min löpning. men än så länge gör det inte så mycket. jag har bara ett halvmarathon i år. den lilla vikten gör inte så mycket. jag kommer inte satsa på en dundertid, jag springer för känslan. jag styrketränar för att det är roligt och för att jag hellre har lite muskler än inga alls när sommaren närmar sig. det blir väl kanske andra bullar nästa år, om jag då fortfarande har siktet inställt på ett marathon.

nu ska jag återvända till FYSS-boken en stund till innan jag avslutar kvällen med en kopp te i soffan och lägger mig tidigt. det är ett längre löppass inplanerat imorgon förmiddag, jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter alldeles utmärkt att du stannar i stan ett par år... helst mycket längre än så!!!

2010-03-11 @ 11:51:46
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja, stanna här länge!

2010-03-11 @ 15:26:25
Postat av: Rebecca

Sv: Tack för tipset om styrketräning men det är inte min grej asså. Då kör jag hellre lite sjukgymnastik övningar då och då hemma i vardagsrummet för att öka styrkan i muskulaturen runt knäna :)

2010-03-11 @ 19:02:05
URL: http://sugarangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0