lördagsmys

tidig morgon och solen letade sig fram in genom mitt fönster. klockan sju fick jag i mig dagens första frukost, äpple och banan. vid nio var det dags för en runda runt kilen i väldigt lugnt tempo.
kanonbra väder, nästan -10 men det var inget som kändes när man sprang. solsken och fint sällskap. nackdelen var att jag hela vägen lät som en gammal gumma, jag flåsade värre än någonsin tidigare. det ligger nog en förkylning på väg att bryta ut i kroppen. halsen var seg och det var tungt att andas.
efter fem kilometer så stannade jag klockan på 27min och 23sek. ungefär 5,3 tempo med andra ord. jag hade tänkt mig sex tempo, men inte mig emot.

hem för att i sällskap få i sig dagens andra frukost.
dagen bjöd sedan på fint sällskap, ost och kex, solskenspromenader och en massa massa skratt.
middag vid sex, trerätters. det var bland det godaste jag ätit på länge. jordärtskockssoppa vi fick till förrätt kommer jag defintivt att göra själv, många gånger om!
bondespelet och litervis med skratt. jag älskar verkligen sällskapet, jag har så otroligt roligt varje gång. jag lyckades spilla varmt te över hela mig under kvällen. slog i tån när jag skulle resa på mig så nu är nageln blå. fick låna ett par jeans och såg därav ut som en hiphopare hela kvällen.

idag står grillning, besök av föräldrar och farföräldrar samt bio på schemat. allt i sällskap av bra människor som får mig att må oerhört bra. <3

Kommentarer
Postat av: lisap

<3 låter oerhört mysigt gums :)

2010-03-08 @ 19:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0