litterarum radices amaras, fructus dulces

pluggdagar. försöker komma igenom FYSS-boken och skriva av det nödvändigaste. tentan ligger inte allt för långt bort i framtiden.
dessutom så började vetenskapsteorin och filosofins historia den här veckan med. så nu är det tre kurser på en och samma gång.
jag är dock glad att jag har läst beteendevetenskapernas teori tidigare. det hjälper nu när jag ger mig in på den flummiga och luddiga vetenskapsteorin. det gäller verkligen att hålla tungan rätt i munnen när man läser.

placerar mig själv i tysta rummet i oskarshamns stadsbibliotek för att få så mycket som möjligt gjort. där kan jag inte avbryta hela tiden för att städa, diska och allt annat meningslöst man kan komma på att göra istället för att plugga. dessutom så är det en hemskt söt vägg på ena sidan i rummet.

 

igår blev det en timmes lång kvällspromenad och man kan nu gå på bryggorna nere vid hamnen igen. för en vecka sedan så låg snötäcket kvar tjockt där nere, nu är det nästan helt borta.

 

"Det är sålunda riktigt att säga att våra sinnen aldrig gör några misstag -

inte därför att de alltid fäller riktiga omdömen, men därför att de inte fäller några omdömen alls."

- Kant, Kritik av det rena förnuftet

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0