studentfirande

långpromenad och några timmars pratande gjorde mig sen. en snabb sväng i duschen och fixa håret. det fick bli en drive-in på donken för att få i mig mat.
väl hemma så hämtade jag blommorna och sedan bar det av till kalmar.
glada miner, trångt, varmt och soligt. jag fick rysningar i hela kroppen.
min kusin sprang ut, nu väntar vuxenlivet henne. jag vet att hon kommer klara sig med en klackspark den damen.
kände mig som en stolt mamma när jag kramade om henne och gratulerade. rös en gång till.

börjar jag känna mig gammal eller minns jag min student som om den vore igår?
det var en fin stämning på klassen. även om jag var lite ledsen att släppa alla vidare efter tre år.
champagnefrukost, några droppar regn, kyrkan, solen kom fram och åka flak. hem för att stressa i sig maten, öppna paketen, tacka och kasta i sig lite tårta. sedan vidare mot kalmar. för fest och lycka. fria.

och där stod pojkarna på rad..


Kommentarer
Postat av: Victor

Den bilden var inte från igår! :)

Minns faktiskt också vår student som om den vore igår, särskilt nu de här två veckorna som har varit med en massa studentfirande. Bästa klassen som jag har gått i i alla fall, den på högskolan var också bra men den var inte riktigt på samma nivå som TEA05. :)

2010-06-17 @ 11:04:50
URL: http://farqas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0