med lägenhet

nu är det nästan helt klart. på måndag skriver jag kontrakt på min etta som jag har tackat ja till i oskarshamn. den är på 41kvm med stort kök, balkong och bra läge. mest äldre som bor i området tydligen, vilket känns skönt då det innebär att det inte är en massa liv och skrik.

 

jag fick en bra känsla när jag var och kikade på den, jag hoppas att den känslan sitter i när jag flyttar in. som sagt så hade jag hellre fått en lägenhet i kalmar. men dyrt och krångligt, nu har jag hursom ett eget place där jag kan få vara mig själv. 1a februari har jag tillträde, längtar som en tokig.

 

det första jag kommer att göra när det är klart med kontrakt, el, fiberlan osv. är att skaffa mig ett gymkort. jag saknar det så fruktansvärt mycket att kunna få gå till gymet och helt köra slut på mig själv. fördelen med oskarshamn, förutom då det faktum att det finns fler jobbmöjligheter där än i lilla mönsterås, är att det finns bra träningskompisar. jag ligger nog väldigt lika konditionsmässigt som de pojkar som ställer upp på göteborgsvarvet (halvmarathon i maj) vilket gör att vi kan pressa fram varandra. springer gör jag förvisso oftast helst själv, men ibland är det fördelar med att ha med sig någon ut så att man kan peppa varandra och tvinga varandra till ett högre tempo. styrketräningsmässigt är det helt klart en fördel att ha med sig någon som kan tvinga en att lyfta en eller ett par gånger till. även kosten kommer att förändras för att passa in i mitt träningsprogram, och genom att jag nu bor själv så kan jag köpa hem det just jag behöver utan att någon annan snor det i kylskåpen och jag behöver inte tänka på andra när jag ska äta/laga mat.

 

jag är taggad nu. och om en timme så beger jag mig till just oskarshamn, för att åka skridskor och dricka varm choklad. sedan blir det tvspel och öl i bra sällskap efter det, jag ska ju fira lägenheten på något vis och det här viset lät hemskt bra!


Kommentarer
Postat av: lisa

NAJS!

2010-01-19 @ 20:15:07
URL: http://birdcatcher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0