jag ger mig på ett försök till nya rutiner, bättre rutiner, i år.

hemkommen från den lite mer nordligare delen av sverige nu. lunkar runt i parmans gamla mjukisbyxor, nattlinne och pirat-tröja. dricker grönt te och lyssnar på fin musik.

veckan i norrköping har varit underbar. när man ser staden från den sidan så undrar man varför man flyttade därifrån. men jag vet att jag inte trivdes, jag trivs där i omgångar. när jag får umgås med bra människor, och då trivs jag nog vart jag än befinner mig kanske.

nu ska jag starta om allt. körde slut på mig själv däruppe. bara onyttigheter, vände på dygnet osv. nu blir det till att försöka sig på ett nyttigt levende. det vet jag med mig att jag mår bäst av och därför ska jag köra på det.
jag ska bli av med min för stunden rådande förkylning och sedan är det träning inför halvmaran som gäller. det ska bli en nyttigare kost och onyttigheterna får hålla sig till helgerna. jag tänker inte plocka bort ngt, bara skära ner. plockar man bort så tror jag att det är lättare att falla för frestelsen och stupa totalt, iaf för min egen del. och jag vill inte stupa ngt mer. jag vill hitta mina egna ben att stå på, kunna veta att jag klarar mig själv.

egen lägenhet ska kollas upp, hoppas att jag får reda på hur det blir med csn snart och hoppas att jag därefter hittar någon som passar mig bra här i krokarna någonstans. kalmar hade varit fint som snus, men det kan jag nog kanske se mig i stjärnorna om verkar det som.

aja. om man skulle ge sig på ett försök med att vända dygnet rätt. en bok, en iPod och sedan sova. natt natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0