att leva i kartonger

the clash går på spotify, jag försöker organisera mig själv genom att organisera alla saker som ska packas ner i kartonger inför flytten. jag har hunnit sprida ut alla saker rätt bra på de här månaderna jag bott hemma. det finns ingen ordning och ingen struktur utan allt ligger intryckt i samma lilla bokhylla på rummet eller utspritt över skrivbordet, intryckt under sängen eller placerat ute i garaget och på vinden.
självklart så har jag ju också tagit mig upp på vinden flertalet gånger för att leta efter just den där saken, en bok eller vad det nu kan tänkas ha varit, och då bara rivit i alla kartonger tills jag hittat den. nu är därmed alla kartonger moreless upprivna helt och det som var packat så bra en gång i tiden ligger huller om buller nu.
böcker, tidningar, te och en en massa viktiga papper ska jag lyckas packa ner på ett smart sätt för att lätt kunna hitta allt när jag ska packa upp.
det får bära av mot ikea snart i dagarna, jag ska unna mig en ny bokhylla som jag kan dela av rummet med och jag har också insett att jag inte äger en enda kökspryl mer än min mixer och vattenkokare i stort sätt. jag vill bara få nyckeln i handen nu, få flytta alla saker och packa upp allt på en helg (i vanlig ordning). göra min etta till MIN etta. få inreda den så som jag själv vill och förhoppningsvis trivas bra i den.

nä, nu ska jag återgå till mina kartonger som mamma nyss kom hem med från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0