orkeslös

energin är i mångt och mycket slut. helt slut. och jag skyller det på våren.
jag nyser titt som tätt, näsan och ögonen rinner så fort jag kliver utanför dörren och anstränger mig mer än att sitta still.
detta leder till att det just nu inte är allt för roligt att springa, att gå promenader eller göra något alls ute. jag hatar att sitta inne när solen skiner utanför, men jag blir orkeslös och andningen tung så fort jag går ut.
jag har för mycket skola i dagsläget, det är tenta snart och två andra kurser med tusen inlämningsuppgifter till. jag pluggar atm på mer än helfart. bara för att alla kurser är dumma nog att ligga under andra perioden, bara.
tentan vet jag inte ens hur jag ska lösa. det ska gå att skriva den på distans, men då måste jag själv stå för kostnaderna av en vakt. för vilka pengar då?! kurser som inte är tydliga från början med saker och ting gör mig sur, sjukt sur.

jag lever i alla fall. även om jag sover för mycket, får tvinga mig upp ur sängen om dagarna och är sur och grinig till och från. men jag landar nog på rätt köl snart igen.
nästa vecka börjar träningen inför stockholm halvmara. då har jag ett träningsschema att följa och då blir det lättare att ta sig ut igen, även att andningen inte riktigt hänger med då all pollen täpper till.
på fredag trillar pengarna in, då kan jag fylla på min, i dagsläget helt tomma, kyl igen och få i mig annan mat än bröd utan pålägg.
då vet jag att humöret kommer att vända. med bra träning och rätt mängd mat så.

tills dess får jag fortsätta att trösta mig med picknickar på balkongen. den skitiga balkongen, som det ska upp nät på snart.


Kommentarer
Postat av: Oscar

Plugga på heltid kan vara tugnt, speciellt när man har tentor. :P

Vad dricker du för te nu btw?

2010-04-20 @ 18:52:54
URL: http://antaru.org
Postat av: Toresson

det kommer lite pengar från mig också, när lönen trillar in.

2010-04-21 @ 13:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0