varför kaffe?



Kaffe inte bara smakar äckligt, det luktar inte ens gott och gud vilka hemska tänder folk kan få av för mycket kaffe.
Jag ska inte kasta sten i glashus då jag själv röker. Periodvis förvisso, men de perioder jag röker så klipper jag ett paket på två dagar i stort sätt. Rökning luktar inte särskilt gott, inte på fingrarna efteråt iaf. Man får dålig hy, sämre kondition och hemskt fula tänder om man håller på länge. Trots att jag röker så lär jag mig aldrig att dricka kaffe. Jag vill inte smaka på det för att upptäcka att jag tycker det är lika äckligt som det luktar.
Nu var dock inte poängen att gnälla på folk som dricker kaffe eller röker. Jag skulle bara vilja slå ett slag för te.

Te finns i så fruktansvärt många olika färger och smaker, det finns alltid något som passar just dig. Kan man nu lära sig dricka kaffe, som vad jag vet, inte har så väldigt många olika smaker att erbjuda, varför kan man då inte lära sig att dricka te? Svart kaffe, kaffe med mjölk, kaffe med socker osv. Du kan ha både socker och mjölk i te med, vilket brukar göra det lättare att lära sig dricka det från början. Men det finns utöver det grönt te, svart te, rött te, vitt te osv. Alla olika "färger" smakar olika. Vi som lever i Skandinavien brukar oftast föredra svart te, då det inte är så surt eller bittert.
TeFrossas blogg ger idag 10 skäl att gå över till te från kaffe, och även om man nu inte planerar att byta ut kaffet mot te så kanske det iaf kan ge en liten hint om att te är väldigt bra för inte bara kroppen, utan även för plånboken.

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Måste faktiskt säga att te inte är sänker risken att ta självmord... vad gör det? Jo, Kaffe. Kaffe är även det bra för hälsan. Kaffe kan motverka diabetes typ 2, skyddar mot tjock och ändtarms cancer. Det är även så att redan vid 2.5dl stor mugg med kaffe minskar risken för att få njursten med 10%!

Sedan är kaffe mer uppiggande än Te.

2009-09-08 @ 17:24:30
URL: http://pipari.blogg.se/
Postat av: linda

haha! det kan det säkert, men jag lär nog fasen aldrig bli så pass vuxen att jag kan dricka kaffe. XD

2009-09-09 @ 12:27:05
URL: http://moluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0