idioti

Jag har precis varit ute och sprungit en halvtimme, i 26graders kvav värme. Jag är dum i huvudet.

Varför i hela helvetet gav jag mig ut och sprang klockan två, mitt på dagen, den varmaste onsdagen i månaden? Jag var inte ens sugen på att ge mig ut och springa, vilket inte händer ofta. Tvingade mig dock ut på en tur för att få lite frisk luft och för att få igång huvudet. Hela rundan har gått ut på att tvinga benen framåt, istället för att stanna och sedan ta snabbaste vägen tillbaka. För att vara så varmt och så fruktansvärt jobbigt så gick det ändå rätt bra, tills jag kom in i skuggan. Där ville jag bara stanna och köra ner huvudet under närmsta vattenspridare på någons tomt och dricka litervis med vatten. Något flow under rundan fanns inte att tala om.
Väl hemma igen så försöker jag att dricka litervis med vatten samtidigt som jag längtar efter en isvak att kunna stoppa ner huvudet i. Jag eftersvettas värre än en tjockis i en allt för varm bastu och det finns inget positivt i det alls.

Nu ska jag försöka att belöna mig själv med ännu mer vatten och ett avsnitt Sex and the city innan jag cyklar bort till mamma för att plocka upp bilnyckel och plånbok. Därefter får det bli en sval dusch, något att äta och sedan ska jag köra ner huvudet i boken Aerob och Anaerob träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0