inne i systemet

första dagen på okg avklarad. har förvisso varit där vid tre olika tillfällen tidigare och arbetat, men inte på riktigt så som jag ska göra nu.
vid sju befann jag mig på bevakningscentralen och skulle fixa med kort, koder, göra prov osv. men man hade dock glömt att föranmäla mig så vid halv ett kom jag därifrån tillslut och kunde få gå in genom grindarna. resten av dagen ägnade vi åt möte och att prata om att skaffa mig ett kontor och se till att jag kan få telefon och inloggningsuppgifter till datorerna.

väl hemma så möttes vi av att maten var klar. vi är fyra personer i familjen, fem tallrikar stod det på bordet. frågade mamma vem som skulle äta med oss, gissade på att brorsan hade en polare hos sig. hon tittade lurigt på mig och jag insåg att det var tore. sprang upp på rummet och blev fett glad över att han satt där framför datorn.
egentligen skulle han spendera helgen i lund, men det blev inställt och jag kan egentligen inte säga att jag är så ledsen för det. mamma och pappa ska iväg på spa imorgon och kommer hem söndag, bror på pingisläger under samma tid. så en helg ensam i huset med mannen i mitt hjärta låter inte fel.

nu ska jag gnälla lite till över mina mandlar som svullnar upp varannan kväll och gör att jag får sjukt ont i halsen och om en timme är det sängen som gäller. ska ju upp strax efter fem imorgon igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0