abarat

I dreamed I spoke in another's language,
I dreamed I lived in another's skin,
I dreamed I was my own beloved,
I dreamed I was a tiger's kin.

I dreamed that Eden lived inside me,
And when I breathed a garden came,
I dreamed I knew of all Creation,
I dreamed I knew the Creator's name.

I dreamed - and this dream was the finest -
That all I dreamed was real and true,
And we would live in joy forever,
You in me, and me in you.

C.B.

Abarat: Absolute Midnight är planerad och jag hoppas att planerna stämmer så att boken kommer ut år 2010 och att följande bok, bok nummer fyra i serien, Abarat: The Dynasty of Dreamers ommer år 2011.
de två första böckerna i serien är två utav mina favoriter i bokhyllan och jag kan läsa dem om och om igen hur många gånger som helst. tyvärr så äger jag dem bara på svenska, men de engelska exemplaren kommer även de att ha en plats i min hylla när jag har pengar över att spendera på böcker.

utöver att sitta och längta efter den trejde boken så dricker jag lady green och väntar på att timmen ska slå nio så att det är dags för House att dyka upp i rutan.
lady green är ett sencha-te, smaksatt med passionsfrukt och innehåller även blomblad från safflor. mycket gott och därmed ett bra kap som följde med mig hem från höstmarknaden i lördags. annat te som fick följa med hem var livslust - svart te men päronsmak och choklad/chili, som johan faktiskt valde.
imorgon är det jobb som gäller, vilket medför att jag behöver kliva ur sängen strax efter fem på morgonen. däremot så slutar jag vid två för jag har läkartid vid tre och därefter så drar jag iväg till de bästa högsby-borna. för att ta kort, en promenad och få umgås i bra sällskap några timmar.
saknar även min pojk just nu. han sitter hemma sjuk och jag skulle allt bra gärna få krypa ihop med honom under ett stort täcke för att avnjuta House samt Hell's kitchen i hans sällskap, men det får väl bli en annan gång..



för övrigt så vill jag tacka Rebecca för hennes kommentar till föregående inlägg. det värmde så fruktansvärt mycket i höstmörkret. tack sötnos, och ja, jag kommer hemskt gärna och hälsar på dig ngn dag. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0