varför är det så mycket svart?

idag vaknade jag på helt fel sida. allt gick emot mig, utan att det egentligen gjorde det.
det var inte roligt att cykla hem och det var ännu tråkigare att städa åt mamma. att mamma sen ringer och säger att morfars syster dog idag på morgonen gjorde inte saken bättre.
nu sitter jag med en klump i magen, försöker hålla tillbaka tårarna och inser att jag snart lär få åka upp till Sthlm på begravning. lyssnar på detektivbyrån och försöker hålla humöret uppe.

igår var en bättre dag och jag undrar varför jag alls klev ur sängen idag. igår fick jag umgås med min älskade Lisa, vi tog en skogspromenad, drack te, pratade böcker och en annan massa strunt. Johan kom och vi åkte alldeles för snabbt i bil på skogsvägar, såg en halv film och tjuvrökte. det var en sådan dag som man aldrig vill ska ta slut.
idag däremot så gör det mig ingenting om det mesta tar slut. livslusten ligger på noll och det enda jag kan komma på att göra för att vända på det hela är att träna mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0