svinigt värre



I måndags kom febern. Nu ska jag vara nerbäddad i sju dagar från och med dess, eller en dag extra från det att febern gått över. Får jag lunginflamation eller ngt i den stilen så ska jag ringa sjukvårdsrådgivningen igen så att de kan slussa mig vidare till någon annan som ska ta prover och sådant. Man har tydligen slutat med att ta prover nu, om det inte är väldigt allvarligt.
Hon sa inte rakt ut att det var svininfluensan men det lät heller inte som att hon trodde att det skulle vara ngt annat. Att sitta instängd är det värsta jag vet. Jag har suttit hemma i två dagar redan, tredje idag och jag håller redan på att bli helt tokig.
T kommer hem på lunch om en timme och då får han väl köra hem mig. Misstänker att jag sedan får tillbringa resten av veckan i ensamheten på mitt rum för han lär ju inte vilja ha mig hos honom mer nu när jag kankse smittar honom med svininfluensan.
Jag är sur. Det börjar bli höst utanför och jag vill bara ut och röra på mig. Helst av allt vill jag gå långa promenader med T på mysiga skogsstigar och ha picknick nere vid vattnet. Men nä, nu ska jag sitta inne i en vecka.
Det går inget bra på tv, jag kan inte koncentrera mig helt på böckerna och jag är bara så sjukt rastlös.

Kommentarer
Postat av: Jenny.

precis så sa dom till mig med.

Proverna fick jag dock ta ändå. Nästan så jag borde komma och hålla dig sällskap för att jag är den enda som inte kan bli smittad nu.

2009-08-26 @ 14:50:29
Postat av: Malin

Svininfluensan?!! Oj, förlåt men det är nästan lite spännande att känna någon som (eventuellt) har det! :P Men det är inte dödshotande för dig va? :)

2009-08-26 @ 20:56:35
URL: http://polaris1989.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0