Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand

jag blir irriterad av att folk som inte alls umgås med mig i dagsläget påstår att jag har ortorexi.
det finns ingen koppling mellan min träning och ortorexi i dagsläget, alls.
jag kanske tränar mycket, ja. jag kanske pratar mycket om min träning, ja. jag kanske gillar det hela så, ja.

visst. jag blir lättirriterad när jag inte får träna. idag har jag bara suttit i lägenheten hela dagen. säger någon fel sak så brister det för mig om jag inte tänker efter. men det har mest och göra med att jag har suttit still, inne hela dagen, själv. en promenad på en kvart utomhus hade fixat det hela, eller vadsom.
jag behöver inte springa en mil eller köra ett styrketräningspass på en timme varje dag för att må bra. men jag behöver röra på mig, för det är vad min kropp är skapad för. den är inte alls skapt för att sitta framför datorn en hel dag och spendera hela kvällen framför tvn.
det finns förvisso dagar då jag bara vill sitta och glo på någon av dumburkarna hela dagen, då jag inte vill röra på mig alls. men oftast så behöver jag komma ut och få lite frisk luft i några minuter iaf, för att jag ska må bra. det handlar inte om att jag får dåligt samvete av att inte röra på mig. det handlar om att jag blir rastlös och seg i kroppen. jag blir trött och hängig, jag behöver det där lilla för att hålla mig pigg och vaken. det behöver de allra flesta, vare sig de är elitidrottare eller inte tränar alls.

maten finns det heller inte mycket att klaga på. jag äter varierat och bra. men jag tänker inte på det i dagsläget. jag tänker i stort sätt inte på det alls. jag kan lätt smälla i mig pizza, ostbågar eller glass utan att må dåligt.
jag äter förvisso bara ett mål lagad mat om dagen. men det är vad jag har växt upp med, det är vad jag alltid har gjort.
lagad mat är något jag alltid har ätit i skolan, mitt på dagen. efter skolan så äter man mellanmål och sedan äter man kvällsmat med familjen. men kvällsmaten hemma hos oss brukade inte alltid bestå av lagad mat. det var oftast mackor. mest för att det inte var så ofta någon orkade ställa sig och laga mat direkt efter jobbet.
nu äter jag lagad mat på eftermiddagen/kvällen istället. men det är fortfarande ett mål lagad mat. på helger kanske det blir två.
jag försöker tänka på maten på så sätt att jag vet att jag har lätt för att slarva med det annars. jag avskyr att laga mat till mig själv, jag glömmer bort att jag behöver äta när det inte är någon annan i närheten som börjar gnälla över en hungrig mage. men det mesta går just nu faktiskt på ren automatik. jag äter frukost, mellanmål, mat, mellanmål och lagad mat. jag äter fem mål mat om dagen, men inte för att jag tänker på det. utanför att jag började med det när jag jobade på okg i höstas och det då per automatik blev fasta tider att äta på. i dagsläget är jag därmed hungrig på i stort sett fasta tider och tar mig då något att äta.

bloggen handlar mer eller mindre bara om min träning och mat. men det är för att jag vill ha det så då jag i slutändan vill läsa till personlig tränare. detta är mitt största intresse och därav så ägnar jag det mycket tid. jag tränar med större mål i dagsläget, vilket gör att jag måste träna mer och mer strukturerat.
hade paradise hotel, sprit eller kläder varit mitt störtsta intresse så hade bloggen antagligen handlat om det. nu förstår jag mig dock inte på paradise hotel, gillar inte alkohol särskilt mycket alls och tycker inte att kläder är roligt att skriva om, så nu handlar min blogg om mig och inget annat.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag känner igen det där med att personer som inte ens känner en lägger sig i hur man lever sitt liv och de är så fruktansvärt irriterande. Jag önskar att jag var lika sund som du Linda. Att jag hade ork att börja träna för jag vet hur mycket jag väl skulle orka när jag kommit igång. Du kan gärna få öva på att vara personlig tränare på mig! ;) haha

2010-04-04 @ 16:18:35
URL: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0