humörhöjare

opepp till tusen. jag kände mig bara låg. tänkte att jag skiter i träningen idag, det brukar ändå aldrig bli bra när jag inte alls är sugen. men det var allt för många timmar kvar tills jag skulle få sova, och datorn tråkade bara ut mig. jag fastnade vid fel musik och kände mig bara ännu sämre till mods.
så jag slet på mig löparkläderna iaf och tänkte klippa 9km i ett lugnt 6-tempo.

efter en kilometer så förbannade jag mig själv över att jag inte värmt upp något alls. vaderna var stela, benen var inte med mig och jag kände att jag hade gått ut för hårt. drog därmed ner lite på tempot.
efter ytterligare en kilometer så svarade benen och humöret började gå upp igen.
jag lyckades komma in i ett bra flow och helt plötsligt så var jag framme och klar med min runda. 48min och 50sek stannade jag klockan på. jag hade lyckats dra ner tiden på rundan med 2min och 16sek och därmed satt en ny bästa tid på den.
jag var en slut tjej när jag kom in. och svettig som om jag suttit i en bastu.


nu är humöret på rätt köl igen och jag är nöjd med mig själv. jag är inte alls bra på att springa snabbt, jag springer hellre långt. lugna, längre rundor är min melodi. dessutom så vågar jag inte dra på något tempo utomhus just nu med tanke på höften som krånglar och foten som jag är rädd ska kännas av igen om jag gör ngt dumt.
lyxar till kvällen med att sitta och stirra på tvn och äta mango.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0