träningsfräken

har suttit en halvtimme på balkongen i solen, druckit te och laddat för min runda. vid fyra ska jag ge mig på sex kilometer utomhus, i samma lugna tempo som förra gången.
jag borde ta löpbandet idag, för att verkligen få ett stötdämpande material för både höft och fot, men jag vill inte alls. solen skiner och det ligger vår i luften, jag vill sträcka på benen utomhus. så en kort runda i lugnt tempo. känner jag det minsta i foten så kommer jag börja gå den kortaste vägen tillbaka.
foten kändes mycket bättre igår, idag känner jag inte av den alls. den känns helt som vanligt och det är bara att hoppas på att det var en tillfällig grej.
känns allt bra idag så satsar jag på milen imorgon eller på fredag. på lördag är det som tidigare nämnt träning med pojkarna. det lutar åt att springa runt kilen, den är 5,5km lång och jag tror det är en lagom runda första gången vi ska träna tillsammans. det blir en lugn runda, jag kan behöva återhämtningen och så slänger vi in lite fartlekar eller intervaller för att se hur pojkarna reagerar på det. vad jag har förstått så har ingen av dem kört särskilt mycket intervallträning innan. själv är jag lite kär i den typen av träning då den får upp konditionen bra mycket fortare än att lunka samma runda i samma tempo dag ut och dag in.

inser också att min blogg moreless börjar likna en träningsblogg. men ni som läser den får stå ut, det är ju vad jag älskar att syssla med. släng in en kommentar om det är något ni vill att jag ska tipsa/skriva om.
i övrigt så gav tydligen den där halvtimmen på balkongen mig början på mina fräknar. några dagar till med sol och jag gissar på att de lär hamna på sin plats på riktigt. ska jag skratta eller gråta?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Definitivt skratta för det släpper loss lite endorfiner så du orkar springa lite till ;P

Jaha, men vad roligt! Jag satsar på vårruset och tjejmilen i år så kanske jag vågar mig på en halvmara 2011 :) Börjar mjukt, ska följa deras träningsprogram slaviskt nu :)

2010-03-03 @ 15:37:03
URL: http://sugarangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0