pina till pass

kvittot kommer ikväll eller imorgonbitti. men än så länge så känns foten hur bra som! :D
det var den segaste rundan på länge. de där sju kilometrarna som jag trodde skulle döda mig kan slänga sig i väggen. sex kilometer utomhus. i motvind. med fel trosor.

ja, ni läste rätt. min sista tanke innan jag gick utanför dörren var: fasen, ska jag byta trosor innan kanske?
men inte gjorde jag det. det känns så meningslöst att göra det inför moreless varje pass, så idag struntade jag i det. aldrig mer. de ville inte alls passa till tyget i mina varma löparbyxor och satt därav inte alls där jag ville ha dem. så jag fortsätter med att byta till rätt trosor inför passen i fortsättningen, minst sagt.
första biten hamnade jag i världens motvind. det tryckte på extra mycket mellan husen och jag hittade därav inte alls rätt med andningen. efter en kilometer hade jag därmed håll och det satt i de resterande fem.
tack och lov så fick jag medvind/sidvind mitt på rundan, annars hade jag nog gett upp och börjat traska. (för att antagligen bara inse att jag då skulle frysa ihjäl.)
precis i slutet har jag lyckats lägga in oskarshamns jävligaste backe. okej, nu tog jag i. men 10% lutning, precis i slutet på passet och idag med världens motvind och sol rakt i ansiktet. jag peppade mig själv uppför backen med små, små delmål och tanken på att jag snart var hemma igen.

hela rundan tänkte jag att jag skiter i tiden. den får hamna på precis vad den vill, jag tänker inte bry mig. jag skulle känna om foten och höften var bättre, inte springa på en bra tid. det kändes inte alls som ett bra tempo utan hela rundan kändes tung och seg, jag hittade inget bra flow och fick peppa mig själv hela vägen mer eller mindre.
väl framme så stannade jag klockan och kunde inte låta bli att kika. 35min och 49sek.
det är en minut och fem sekunder bättre än i måndags, och idag var rundan enbart en pina. nu är jag därmed rätt stolt över mig själv! tiden är inte alls någon kanontid, det är sextempo. men jag tänker inte låta det hamna i vägen. jag fixade rundan på kortare tid än förra gången även att jag fasen trodde tiden skulle landa på 40min.

ska cykla till andra änden av staden nu och njuta av lite käk och fint sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0