löpträning

36minuter och 54sekunder. på den tiden lyckades jag avverka sex kilometer utomhus. 6,1 tempo.
jag hade kunnat pressa på bra mycket mer, jag hade lätt kunnat fortsätta några kilometer till. men en molande smärta i min högra höft gjorde sig påmind under hela rundan så jag tog det väldigt lugnt. njöt av att få röra på benen och känna att jag börjat få tillbaka kraften i dem.
jag slukar varje löparblogg som finns, jag är fruktansvärt taggad på marathon nästa år. jag vill bli ultra och pressa många, många mil på en dag.
men jag börjar lugnt.

i första hand så försöker jag njuta av min löpning i dagsläget. jag försöker att inte fokusera på att få ner tiderna så mycket som möjligt, det finns tid för det senare. jag ska springa stockholms halvmarathon den 11 september i år. den 5 september har jag tjejmilen inplanerat i kalendern. det är ett halvår dit, jag har gott om tid att pressa ner tiden.
nu njuter jag av min träning. och tränar inför göteborgsvarvet även att jag inte ska delta. men pojkarna ska, och jag hjälper mer än gärna till att pressa fram dem dit. lugnt pass med inslag av fartlekar ligger inplanerat på lördag. sedan ska jag finna bra backar och dra upp deras ork och kondition med lite fin backträning. de godkände det hela under ölens påverkan i lördags, så nu är det bara att bita i det sura äpplet och se till att kämpa upp konditionen pojkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0