kolaträning

sju kilometer på trettioåtta minuter och trettioen sekunder.
jag trodde att jag skulle dö under hela passet. höften krånglade inte alls, men någon hade istället hält kola i benen på mig. första kilometern funderade jag på vad fan jag skulle ställa in sju kilometer på löpbandet för. de sista två fick jag verkligen peppa fram mig själv under. hade jag försökt en halv kilometer till så hade jag rullat av bandet i ren utmattning.
idag var med andra ord inte ett toppenpass. tiden blev hyfsad men det ska inte kännas så där tungt att springa ett sjukilometerspass på ett löpband utan någon som helst lutning. jag vågar mig inte på någon lutning än, varje uppförsbacke utomhus gör nämligen så att höften börjar knasa. så jag får köra löpband ett tag till, plant. sedan får det bli backträning så att det heter duga när jag tränat upp höften mer. stockholm är ju tyvärr inte så speciellt flackt.

om en timme så landar det hursom lyxmat i min mage. köttfärslimpa med fetaost i samt stuvade makaroner till. mums, mums, mums!
imorgon blir det en tidig morgon. kvartsfinal mellan Sverige - Slovakien.
det är hockeyfrukost inplanerat. smoothie, baguetter i ugn med brieost och te till. allt i fint sällskap, det känns som att det kan bli en bra start på dagen. förutsatt att sverige vinner kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0