kvällskärlek

tvättid, föreläsning i vetenskapsteorin, städning, löpning och födelsedagsfirande. det var vad som stod på mitt schema idag.
insåg på morgonen att jag lämnat mina löparskor ute på balkongen under natten, vilket medförde att de var sjukt blöta. springa i de gamla eller ställa in löpningen?
jag valde att ställa in. regnet öste ner utanför fönstret och jag lyckades istället att ta mig igenom föreläsningar och lite i böckerna.

pappas födelsedag idag. klockan sex var det middag och sedan bowling på the big bang. trevligt! även att jag bara placerade mig tvåa..
kom hem tidigare än väntat, då vi började spela bowling tidigare än planerat.
vädret hade vänt. fuktigt i luften, kyligt men solsken. skorna var torra.

det blev en sväng ner till scania, scaniaslingan runt och sedan hem igen. underbart med lite terränglöpning igen. i skogen trivs jag bäst, i skogen springer jag helst.
det blev dock en tung runda. jag försökte att dra upp lite på tempot, men blandningen av jord och bark som täcker hela scaniaslingan blir tung att springa i när det regnat en hel dag.
andningen är ännu inte med än. jag nyser minst tjugo gånger om dagen, och de som känner mig nära vet att jag moreless inte kan nysa, alls.
men ikväll var det en underbar sväng. även att tempot var högre än njuttempo. även att slingan var tung att springa. även att andningen inte riktigt vill.
för ikväll hade det mesta av all lös pollen regnat ner. det var kyligt och friskt. terrängen var underbar och jag sprang hela rundan med ett stort leende på läpparna. efter en hel dag i lägenheten, som jag ägnat åt hushållsysslor och en stammande föreläsare så behövde jag verkligen en löprunda.
nu är humöret på rätt köl igen och ikväll kommer jag somna nöjd och glad. inte bara för att rundan gick bra, utan även för att jag åker till norrköping imorgon. <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en fin dag :) Hoppas du får det bra i Norrköping! Själv längtar jag till den 2 maj när jag kommer hem... just nu väntar vi bara in examen... allt är färdigt...



Kramis

2010-04-22 @ 13:00:16
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0