årets jobbigaste


skitig spegel. jackan som jag sedan i vintras hade glömt i norrköping. går även, som ni ser, att göra till väst. föredrar att springa i långärmad underställströja och väst framför t-shirt och jacka.
idag hade det dock räckt med t-shirt. och shorts.

årets jobbigaste pass. flåsade hela tiden, kom aldrig i någon bra takt med andningen. backarna sög musten ur mig och drog ner rejält på tempot. det var för varmt, det var kvavt. efter fem kilometer så svettades jag inte längre av den enorma värmen. jag var så sjukt slut att jag kallsvettades, frös och mådde illa.
sista backen, 10% lutnings-backen. försökte pressa. stannande klockan när jag kom förbi 7km.
sprang en liten bit till för att få ur mjölksyran ur benen. stannade och trodde att min frukost skulle komma upp. jag var helt, totalt slut. äckligt slut. mådde inte alls bra.

joggade ner och strechade ordentligt. kom in och ringde upp mamma som ringt medan jag var iväg. 18grader i skugggan sa deras termometer. smhi sa mig 10grader innan jag gav mig ut. jag måste skaffa en termometer. måste.

dusch och tacos. kunde inte sluta kallsvettas. kände mig helt konstig och frös i flera timmar. precis som efter mitt senaste pass, som var i onsdags. (usch. nästan en hel vecka sedan.)
något ligger i min kropp som jag absolut inte vill ha där. jag vet inte om det är pollen eller virus.
nu har jag fått tillbaka temperaturen i kroppen. nu känner jag mig piggare igen. om man bortser från att huvudet är helt mosigt efter en hel dag framför datorn med plugg.
försöker få lite till gjort och ser fram emot sverige springer, som går av stapeln 21.30 på tv4 sport.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du vet om att du inte är riktigt klok va? ;) Slita ut sig på det där sättet Hehe

2010-04-27 @ 21:38:32
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0