fimpar och tränar



sista ciggen tagen. nu slutar jag och tore, egentligen imorgon men då vi inte har mer cigg nu så känns det dumt att gå och köpa nya bara för att kunna röka idag. så fram tills jul är det inte en enda ciggarett för vår del, alls. sen har vi sagt att vi får feströka några stycken om vi vill. men inte mer än så och även om det är kvar i paketet dagen efter så är det ajabaja.
det känns bra. än så länge så klarar jag av att arbeta om dagarna utan att vara sugen på cigg. jag klarar av dagar utan ciggaretter och känner jag mig själv så är det därmed bäst att sluta innan det går så långt att jag blir tokig efter en dag utan.

träningen ska igång igen. nu har jag varit sjuk hela jävla tiden den här hösten. kanske haft svinis två gånger osv. nu är jag dock frisk igen, även om jag är lite seg idag efter festen igår. lite av hostan sitter kvar i lungorna, men den skiter jag i nu. första springturen på evigheter ska genomföras i eftermiddag/kväll.
veckan kommer utöver jobbet att gå åt till att plugga träningslära. det ska skrivas ett träningsprogram som jag ska ha för en sexmånadersperiod. kursen säger att det ska vara färdigskrivet tills den 30 nov och jag har inte ens börjat kladda på det än. i huvudet kladdar jag varje dag, men jag har inte satt ett ord på papper än. det börjar kännas väldigt tajt och jag bara hoppas att jag hinner klart tills det rätta datumet. annars får jag väl lämna i i efterhand, jag gör hellre ett ordentligt arbete den här gången som kanske kommer in för sent än att jag slänger ihop något som kommer in i tid men som jag är så fruktansvärt missnöjd med.
håll tummarna för att jag hinner i tid och för att jag slipper bli sjuk igen så att jag får igång den här träningen en gång för alla.
göteborgsvarvet är för sent att anmäla sig till nu, men tjejmilen är öppen ett tag till. det är bara en ynka mil och träningsschema för olika tider att klara milen på finns på deras hemsida och startar den 19 april. självklart så kan man börja träna redan nu, men vill man ha något att följa så har de utformat fem olika program. är det någon som är intresserad av att änmäla sig tillsammans och eventuellt springa med mig?
bildar man en kvartett så har man chans att vinna priser och det kan vara skönare att ha någon att hitta runt på stället tillsammans med och man blir mer motiverad att träna om man ska delta i ett lopp tillsammans med andra. kom igen nu tjejer, haka på mig! loppet går av stapeln den 5 september 2010 klockan 12.00.


Kommentarer
Postat av: Linnea

åh jag vill springa tjejmilen! var ute och sprang idag efter uppehåll och sjukdom,gick åt helvete dåligt. hoppas du sprang bättre :)

2009-11-22 @ 17:58:16
URL: http://aegypt.blogg.se/
Postat av: linda

Linnea:

det gick rätt okej, tog mig runt hela rundan utan att gå något iaf. även att jag bara joggade i lugnt tempo. men det känns att förkylningen inte är riktigt borta än och att mitt onyttiga levende den senaste tiden inte är bra för min träning och kropp...



åh! vad fint! då tycker jag att vi försöker hitta två tjejer till eller så kör du och jag :D

2009-11-22 @ 19:20:06
URL: http://moluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0