julafton

idag saknar jag ännu mer. hela gamla gänget. jag saknar den julen då man vaknade upp i kollektivet omgiven av vänner.
idag kämpar jag för att hålla tillbaka tårarna, och det funkade ända tills jag fick svar på jul sms. nu rinner allt nedför mina kinder och hela familjen undrar vafan jag håller på med.
allt är kaos i mig just nu och jag känner mig som världens största trasselsudd. jag sover hur dåligt som helst. ena dagen sover jag i tolv timmar och vaknar vid lunch någon gång, andra natten så kan jag inte sova alls, hur trött jag än är. jag tränar på tok för mycket just nu, men det är det enda som håller mig lugn och på fötter. vikten rasar och jag går omkring med en konstant träningsvärk i benen. mina stackars muskler hinner inte med att bygga upp sig.

men jag fortsätter i samma spår idag. julafton har aldrig varit min favorit. man ska sitta stilla i flera timmar, trycka i sig en massa mat och godis med socker i. få sockerkick men ändå sitta stilla och le.
nä, jag kör jul på mitt eget vis fram tills klockan fyra idag. nu är det dags för en lugn, men längre joggingrunda. sedan får det bli en massa te och en bra bok efter duschen.
lyckas jag inte sysselsätta mina tankar hela dagen så lär det sluta jobbigt. då kommer det vara en sur och grinig linda som läser vad det står på paketen, för det lyckades pappa självklart lura på mig att jag skulle göra under frukosten.

jag hoppas att dagen går över snabbt. imorgon är det utgång med fina vänner och på lördag så ska jag hitta mig ett par nya löparskor och storhandla på stadium/intersport. sedan bär det av mot norrköping och underbara flickor på söndagen. jag försöker att hålla tankarna på det, för det gör mig fruktansvärt glad.

Kommentarer
Postat av: lisa

leka någon dag när du är hemma igen? jag åker upp igen den 14e som tidigast.

2009-12-24 @ 20:41:50
URL: http://birdcatcher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0