memory

fest i lägenheten under. skrik och gap, gammal musik och ungdomar som skrålade med till låtar som fanns långt innan dem. jag kunde inte låta bli att le, även om de störde min sömn. timmar med festligt skålande i glasen, en cigarettrök som smök sig in i min lägenhet när balkongdörren var öppen, glada människor på väg ut för att göra stan.
skratten ekade i huset och det smittades av på mig. skrattade till och mindes alla kvällar med hemmafester, alla kvällar med några glas vin innan man skulle ut på krogen. en cigarett i ett allt för rökigt rum. en billig öl i handen och en god vän i den andra. samtalen som aldrig ville ta slut, kvällarna som man aldrig ville skulle ta slut.
en obekväm soffa kunde bli nattens paradis att sova på. vakna upp med en tungt huvud som genast kändes lättare när man såg alla älskade vänner runt omkring. mjukiskläder och te, en fika på stan och gud så underbart livet kan vara när lever det tillsammans med älskade vänner!

Kommentarer
Postat av: Jenny

du har så rätt.

2010-07-31 @ 15:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0