kärleksnäste

blir man gammal när man fyller 21? det börjar kännas så.
har gått runt i stan sedan tio idag på morgonen, efter en fin frukost på ett café. mina fötter är döda, min rygg är trött och jag försöker samla energi genom att sitta vid datorn i ett fönster på fjärde våningen i gamla stan och dricka pepsi. jag trivs, även om det är en trött blick som kikar ut genom fönstret.

fika, vimla runt i affärerna, middagar och öl på mysiga ställen. varför ska man bo i en liten stad när man kan ha det såhär bra?

ett lugn infinner sig så fort jag kommer hit. jag lägger på ett högre tempo och alla tror att jag stressar runt. men jag känner mig hemma och det är ro jag känner i hela kroppen, inte stress.
en chai latte i handen och iakta människorna som strosar förbi. en lycklig blick och ett leende på läpparna.

medborgarplatsen besöktes. två år sedan sist, det var en kär vän att återse. en öl på melanders bakficka innan vi strosade tillbaka till gamla stan. nu ska jag samla tillräckligt mycket energi för att hoppa in i en dusch. kvällen ska bjuda på mat på Greken i hörnet. jag vill helst aldrig åka hem, så känns det just nu.

Kommentarer
Postat av: Dirt

Vi hade det jättebra däruppe! <3



Nu har jag fått ett helt nytt synsätt på staden med stort S, tack för det! :)

2010-07-30 @ 19:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0