asics GEL-KAYANO 16 w

utvärdering. jag har sprungit i dem en gång, en kort sväng på 5km.
både asfalt och terräng. tog mig ner till scaniaslingan, runt den och hem igen.

dämpningen är underbar! så mjukt har jag inte landat på hälarna på länge! fotisättningen blir perfekt, för den som pronerar.
jag tror att detta var vad min höft behövde. en bra pronationssko med en utmärkt dämpning. jag har hunnit bli van vid mina nike nu, speciellt mina lunarglide. vilket gör att jag upplevde dessa som lite tunga. men det var inget jag tänkte på när jag väl började springa och kom in i ett skönt flow.
skon hjälpte mig att få ett bra frånskjut och jag kan inte säga annat än att jag är helnöjd.
det enda som drog ner betyget en aning var att snörningen sitter lite snett över foten, vilket gjorde att om man drog åt för hårt så nötte den på fotryggen. men det kanske bara är jag som upplever det som ett problem, jag har rätt beniga fötter..

men för den som behöver en bra löparsko för mängdträning både på asfalt och i skogen så rekommenderar jag helt klart denna!
ska ge den mer tid, men jag tror att jag kommer tycka samma sak efter 20mil som nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0